Laatste dagje, het is moeilijk... - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu Laatste dagje, het is moeilijk... - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu

Laatste dagje, het is moeilijk...

Door: Lourde-Mia.

Blijf op de hoogte en volg Lourde-Mia

24 Juli 2013 | Haïti, Port-au-Prince

Hallo iedereen,
Hoe zal ik beginnen met mijn verslag? Ik weet het niet...
Hoe zal ik deze dag omschrijven? Ik weet het echt niet....
Ik typ gewoon wat er in me opkomt, dat lijkt mij het best!
Vanochtend stond ik op, en dacht helemaal niet aan dat het mijn laatste dag is dat ik mijn familie allemaal bij elkaar zie.
Om 11:00 uur kwam mijn familie, alleen al dat ik ze allemaal zag stralen maakte alles al goed.
Ik heb deze week nog nooit eerder zo'n goede relatie gehad met iedereen.. zelfs mijn kleine broertje Guerlinson keek mij niet meer boos aan, maar lachte zelfs alleen maar...
Deze dag was gepland als familie dag, gezellig met elkaar eten, praten.. maar niet alleen dat....
Er was afgesproken dat we na het eten gingen zwemmen.
Het was echt heel erg gezellig, tijdens het eten werd er een grap bij mij uitgehaald.
James vroeg mij naar achter te kijken, en te vragen wat voor kleur de planten waren. Ik vroeg me echt af van waar ben je mee bezig...
Ik draaide me weer om, maar wist niet wat er nou zo grappig was...
Totdat ik op mijn bord keek, haha.. Mijn broer Wolbenson had mijn kip eraf gehaald.
We moesten er allemaal op lachen, en zo kwam er een leuke sfeer...
Af en toe zeg ik creoolse woorden, en praten zei met Nederlandse woorden..
Ook daar kunnen we allemaal om lachen.
Eindelijk.... het eten was op, in andere woorden...
ZWEMMEN....
Mijn broertje Wilvenson en mijn zusje Guerlanda konden niet meer wachten.
Eerste keer in een zwembad zwemmen met je grote zus, hoe leuk is dat?
Toch zag ik dat ze bang waren toen ze er eenmaal in gingen.
1 voor 1 op me rug, ik werd bijna gekild.. zo goed hielden ze me vast!
Na het zwemmen gingen we weer chillen.
Ook weer leuk om dat te hebben gedaan met ze!
Met een zak chips erbij die we gister hadden gekocht in de grote supermarkt.
Heel lief kwam mijn zusje Guerlanda 2x met een handje chips naar mij toe, en wou telkens bij me in de buurt zitten... wat ik heel leuk vond!
Ook mijn ouders konden het heel goed vinden met iedereen, waar ik heel erg blij mee ben.
Zoals ik al een keer zei: het had ook heel anders kunnen lopen!
Vandaag zijn we niet van het terrein af geweest, maar gewoon gezellig heel de tijd met mijn familie.
hm.... maar dan.
Er is een tijd van komen, maar ook een tijd van gaan..
Dat zegt me vader altijd!
Dat moment wil ik liever niet delen, maar doe het toch een stukje...
We zaten met zijn alle aan de tafel, en zeiden de laatste dingen die we nog wouden zeggen, want morgen is het zover..
Mijn ouders hopen gewoon dat het heel goed gaat verder, en dat ik mijn best moet doen op school!
Mijn broer hoopte dat ook, en zei dat we op Facebook blijven praten.
hm, Ik had niets te vertellen ik was gewoon heel erg verdrietig..
Wat ze allemaal hoopten is dat ik heel snel weer op bezoek kom!
Uiteindelijk zat iedereen te huilen, op dat moment brak alles van binnen.
Dat was gewoon niet leuk om terug te zien of terug te denken....
Wel heel erg bedankt pappa Peterson, mamma Guerline en broer Wolbenson.
Ik heb nu weer motivatie gekregen voor school!!!!
Dat moment dat ze wegrijden voor je neus, en heel lang niet meer in het echt zal zien!
Weer huilen, ik huil niet vaak.. maar als je niet huilde om deze dag, dan ben je gewoon gevoelloos.
Morgen zal ik alleen James en mijn vader Peterson nog zien, want ze brengen ons terug naar het vliegveld.
Vrijdag schrijf ik nog één verslag over deze reis.
Hoe het afscheid met mijn vader Peterson en met James was, de terugreis was en hoe ik me dan voel...
Dan is het afgelopen met de reisverslagen!
Nou ik ga er weer vandoor!
Laterrrrrrr,,,,,



  • 24 Juli 2013 - 07:30

    Alex:

    mooi geschreven en mooi verwoord allemaal Lourde-Mia, het verdriet is aan deze kant van het scherm voelbaar en zo te horen is de band met je familie erg sterk.
    je zal je nog wel een paar dagen heel verdrietig zijn, maar dan komt langzaam het besef over wat je allemaal wel niet meegemaakt hebt en dan wordt je vanzelf weer blij want wat jij nu meegemaakt hebt is maar heel weinig geadopteerde kinderen gegeven en daar mag je Lot en Kees wel heel dankbaar voor zijn.
    nog veel succes en plezier daar in je emotionele achtbaan en een goede reis terug naar huis
    groetjes Alex

  • 24 Juli 2013 - 11:47

    Anne:

    Wat heb je het allemaal leuk gadaan lourdemia? Gelukkig is de band goed tussen de familie en kan je er met een fijn gevoel op terug kijken, heel fijn dat je deze kans gekregen hebt! Warme groet Anne

  • 24 Juli 2013 - 15:31

    Kitty:

    Wat een prachtig verhaal en respect voor Kees en Lot die dit mogelijk hebben gemaakt voor je.

    Groetjes aan allemaal.

    Kitty.

  • 24 Juli 2013 - 16:42

    Vera:

    Dag Lourde-Mia,
    Afscheid nemen is zo moeilijk maar je hebt er volgens mij een PRACHTIGE ervaring bij die je altijd in je hart zal blijven dragen. een gezamenlijke herinnering samen et Lot en Kees en met je famailie in Haiti : kan het mooier!
    Goede reis terug voor jullie alledrie naar het tropische nederland!

  • 24 Juli 2013 - 16:42

    Vera:

    Dag Lourde-Mia,
    Afscheid nemen is zo moeilijk maar je hebt er volgens mij een PRACHTIGE ervaring bij die je altijd in je hart zal blijven dragen. een gezamenlijke herinnering samen et Lot en Kees en met je famailie in Haiti : kan het mooier!
    Goede reis terug voor jullie alledrie naar het tropische nederland!

  • 24 Juli 2013 - 22:45

    Miranda Cremer:

    Super mooi geschreven Lourdemia. Ik vond het heel mooi om te lezen!!!!

  • 25 Juli 2013 - 08:01

    Katinka :

    Lieve Lourde-Mia,
    Wat heb je veel meegemaakt en gezien....
    Ik ben blij voor je dat het zo byzonder en
    leuk was met je familie!
    Ennnnn ik vind dat je heel goed bent in verslagen schrijven!!!
    Groetjes v Katinka

  • 25 Juli 2013 - 21:19

    Mary En Chris:

    Hoi lieverd,
    Wat hebben jullie veel meegemaakt en als ik goed geteld heb 4 broertjes en een zusje rijker.
    Endelijk is je wens dan in vervulling gegaan. Heel bijzonder dat je vader en moeder dat voor je gedaan hebben en aan je verslag te lezen heb je er enorm van genoten. Meissie koester de mooie herrineringen
    doe je best op school en ik denk dat je deze lieve familie zeker weer gaat zien. Je zal bst even verdrietig zijn maar dat mag. Ga heerlijk van de foto's en alles genioeten en tot gauw.

  • 26 Juli 2013 - 15:12

    Marjoleine Van Vliet:

    Kippenvel krijg ik na het lezen van al jouw / jullie verslagen......wat een indrukken, wat waardevol dat jullie dit alles hebben mogen meemaken.Ervaringen die door niemand worden afgepakt, altijd zal je dit bij blijven en t zal jou lourdemia vast veel kracht geven verder te gaan met t leven hier in Nederland met jouw ouders en familie. Hou dit alles lang vast, groeten Marjoleine

  • 10 Maart 2014 - 12:37

    Charline Fijnaut:

    Family time!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lourde-Mia

Geadopteerd in 2000, geboren op Haïti.

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 1171
Totaal aantal bezoekers 17520

Voorgaande reizen:

13 Juli 2013 - 24 Juli 2013

Rootsreis Haiti.

Landen bezocht: