Iron Market - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu Iron Market - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu

Iron Market

Door: Lot.

Blijf op de hoogte en volg Lourde-Mia

23 Juli 2013 | Haïti, Port-au-Prince

Hallo allemaal,
vandaag schrijf ik even een verslag want Mia heeft een zere hand. Ze is namelijk door een wesp gestoken.Vanmorgen om 10.00 uur werden we weer opgepikt door Marcel onze gids. We vertrokken naar de iron market. Dit is een overdekte markt in het centrum van Port au Prince.Dwars door de chaos heen kwamen we aan en parkeerden we midden voor de ingang. Qua verkeer, alles kan en alles mag, als je toeter het maar doet...
Er kwam meteen een vriend van Marcel aan die ons wel even zou helpen met de aankoop van souvenirs. Er was nl aan ons gevraagd om wat spulletjes voor een stichting mee te nemen. In de hal was het een soort Beverwijk zwarte markt. Wij natuurlijk als blanken werden meteen afgezet, maar daar was onze vriend ons ook weer behulpzaam bij. Na diverse dingen gekocht te hebben , gingen we daar weer weg. Onderweg zagen we veel resten van de aardbeving en ingestorte gebouwen.Ons volgende doel was pinnen. Dit is een halve dagtaak hier. In de bank duurde het erg lang en er stonden gewapende agenten . Was blij dat we klaar waren ... We maakten nog even een omweg door Petionville, dit is hoog gelegen en daar wonen veel Haïtianen die het wat beter hebben. Deze wijk had ook een gewone supermarkt. Daar hebben we even eea ingeslagen...Inmiddels hadden we best trek gekregen. We gingen naar Epi d'or een restaurant. Lekker rijst met banaan en kip. Kees nam een Prestige, lokaal biertje...( okee twee).
Toen terug naar het guesthouse waar we lekker een zwembad hebben. Nu zitten we lekker aan een bakkie koffie. Morgen kunnen jullie weer van Mia haar verhaal genieten, want zij schrijft natuurlijk veel leuker dan ik...
Lieve groetjes van ons drietjes !

• 23 Juli 2013 - 08:30

Ellen:

Nou Lot, het gaat je ook goed af hoor. Jullie maken wel heel wat mee zeg. Een totaal andere wereld. Ontzettend mooi om mee te maken. Geniet er nog maar van, want voor je het weet zit je weer in Hollandiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Liefs Aad en Ellen.

• 23 Juli 2013 - 14:50

Vera:

Ha die Lot,
    Tja dan zit je ineens te schrijven:) .Wat maken jullie ontzettend veel mee zeg.
    Hoop voor Lourde-Mia dat de wespensteek snel weer minder pijn doet.
    Geniet van elk moment!!

• 23 Juli 2013 - 18:00

Ramon En Esther:

Lot, wij begrijpen wel dat jij gaat schrijven. Waren het er echt maar 2 van Kees? :)
    Wat een verslagen. Kijk er toch elke dag weer naar uit. Deze belevenissen vergeet je jullie leven niet meer. De foto's vinden wij ook indrukwekkend. Het is voor ons hier natuurlijk niet voor te stellen wat jullie daar allemaal mee maken.

Hoop jullie snel weer te zien.
    Groeten van ons allemaal.XXX

• 25 Juli 2013 - 21:08

Mary En Chris:

Geweldig Lot, je kunt altijd nog schrijfster worden.
    Vind het onwijs leuk om te lezen en even de foto's te zien.
    Krijg toch zo een beetje indruk van Lourde-mia d'r geboorteland.