Rustig relax dagje. - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu Rustig relax dagje. - Reisverslag uit Port-au-Prince, Haïti van Lourde-Mia Duin - WaarBenJij.nu

Rustig relax dagje.

Door: Lourde-Mia.

Blijf op de hoogte en volg Lourde-Mia

20 Juli 2013 | Haïti, Port-au-Prince

Hallo allemaal!
Hier ben ik weer met mijn reisverslag van vandaag....
Vandaag was eigenlijk gewoon een rustig dagje, want we zijn niet weg geweest van het terrein.
Om 10:00 uur kwam mijn moeder met haar kinderen en mijn vader om samen een maaltijd te eten rond de middag.
Ik begroette ze allemaal en vroeg hoe het met ze ging.
Gister hadden we een hele koffer met kleren weggegeven aan mijn moeder, dus vandaag zag ik gelijk wat ze al gebruikt hadden.
Bijvoorbeeld mijn broertje Wilvenson had nieuwe nieuwe schoentjes en de pet, mijn zusje allemaal gekleurde elastiekjes in haar haar, mijn broertje Guerlinson had zijn nieuwe shirt, broekje en petje en mijn moeder mijn sportschoenen.
Heel leuk om dat te zien!
Aan het begin was iedereen een beetje verlegen, en ik ook.
Het was dus gelijk zichtbaar dat het gewoon in de familie zit.
Mijn vader Kees kwam opeens met een goed idee, dat we een vertel rondje gingen doen.
Het was gewoon als: Iedereen moest kort wat over zichzelf vertellen om wat over elkaar te weten te komen.
Dat echt een heel goed idee was, want na dat vertel rondje leek iedereen ineens minder verlegen of zeg maar gewoon... helemaal niet meer verlegen.
waw... THANKS!!!
Met mijn vader is het al vanaf het begin een soort competitie wie er het best kon trommelen...
Het was voor mij al duidelijk voor hij begon met trommelen dat hij beter was, want hij speelt in een band, en ik... heb alleen een half jaartje drumles gehad toen ik 7 was.
Vandaag kwam ik met de cup song, hmm... nee die kon hij niet nadoen en was er ook van onder de indruk.
Hij gaf een mini show met zijn mes en vork, maar stiekem is hij het nu aan het oefenen ^^ .
Mijn broertje wou heel graag zwemmen, maar toen hij eenmaal met zijn benen in het water was, vond hij het toch eng en wou hij niet meer.
Ik kreeg allerlei foto's van mijn vader, en ik gaf hem tegelijkertijd mijn fotolijstje , waar hij ook heel erg blij mee was!
Wat ik ook heel leuk vond om te zien was dat me broertjes en zusjes ook heel goed konden opschieten met Lot en Kees.
Ik ben blij dat het allemaal goed klikt, want het had ook helemaal niet zo kunnen lopen!
Vandaag had ik mijn broer van mijn vader zijn kant aan de telefoon, ook dat was leuk, want daar heb ik vandaag alleen nog maar foto's van gezien.
Ik hou echt super veel van mijn familie, en wil nog lang niet voor me zien hoe het moet als ik weg moet...
Mijn broertje Guerlinson kreeg ik ook super vaak in mijn armen door mijn zusje die heel graag met mij ons wou spelen.
Ik zag eindelijk de lag van mijn broertje, want hij keek heel de tijd heel zielig en heel de tijd huilen.
Nou eigenlijk was het dus gewoon een relax dagje maar ook super gezellig!!
Dat was het weer voor vandaag!!
Naja,, tot morgen met mijn reisverslag.

  • 20 Juli 2013 - 20:14

    Jolande:

    Geweldig om deel uit te mogen maken van jullie bijzonder mooie reis! Heel erg leuk om je belevenissen te lezen. Fijne dagen nog, liefs en groetjes van fam. P xxxx

  • 21 Juli 2013 - 13:51

    Joke Heineman:

    Lieve Lourde-Mia, Lot en Kees,

    Ademloos heb ik deze 3 laatste verslagen net gelezen, wat mooi en ontroerend.
    Hele leuke foto's erbij en wat grappig te horen dat jullie de enige blanke mensen in het vliegtuig waren.
    En dan met dat hele blonde haar van je Lot, willen ze zeker allemaal even aanzitten !!
    Leuke en lieve broertjes en zusjes heb je Lourde Mia en je lijkt echt een beetje op je moedertje.
    Mooie foto's hoor, maar wel veel armoede dus verwen ze maar lekker.
    Geniet met elkaar nog een paar daagjes en kijk met spanning uit naar het volgende verslag.

    Liefs en groetjes van Joke en Frans.

  • 23 Juli 2013 - 20:34

    Mary En Chris:

    Helemaal onder de indruk wat jullie meemaken.
    Wat een gelijkenissen. Ik heb nog niet alles gelezen, maar heel wat wat jullie meemaken.
    Liefs Mary

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lourde-Mia

Geadopteerd in 2000, geboren op Haïti.

Actief sinds 06 Juni 2013
Verslag gelezen: 874
Totaal aantal bezoekers 17516

Voorgaande reizen:

13 Juli 2013 - 24 Juli 2013

Rootsreis Haiti.

Landen bezocht: